Орієнтовний перелік документації, яку веде класний керівник:
* Визнана роль загальнолюдських цінностей та загальнолюдської моралі.
· Класний журнал.
· Особові справи учнів.
* Тренінги.
* Показники успішної діяльності класного керівника
* Показники успішної діяльності класного керівника
·
Табелі успішності учнів.
·
План виховної роботи.
·
Конспекти виховних годин, годин
спілкування, диспутів.
·
Розробки сценаріїв виховних заходів.
·
Тека психолого-педагогічних
спостережень.
·
Щоденник роботи з „важкими” дітьми.
·
Протоколи батьківських зборів.
·
Матеріали щодо запобігання дитячому
травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів з
безпеки життєдіяльності.
·
Літопис або документи класних справ.
Циклограма класного керівника
Щоденно:
1.
Робота з тими, хто запізнюється та
виявлення причин відсутності учнів.
2.
Організація харчування учнів.
3.
Організація чергування учнів.
4.
Індивідуальна робота з учнями.
5.
Контроль за зовнішнім виглядом учнів.
Щотижня:
1.
Перевірка щоденників.
2.
Проведення заходів за планом.
3.
Робота з батьками за планом.
4.
Робота з вчителями предметниками.
5.
Зустріч з психологом та медсестрою,
психолого-педагогічні спостереження.
Щомісяця:
1.
Відвідування уроків класу.
2.
Консультація психолога стосовно
важковиховуваних дітей.
3.
Зустріч з батьками за планом.
4.
Нарада щодо планування роботи.
Протягом семестру:
1.
Оформлення класного журналу.
2.
Засідання МО класних керівників (за
планом).
3.
Аналіз виконання плану, корекція.
4.
Проведення батьківських зборів,
засідання батьківського комітету (за планом).
Один раз на навчальний рік…
1.
Оформлення особових справ.
2.
Аналіз роботи та складання плану
виховної роботи.
3.
Статистичні дані.
4.
Проведення відкритого виховного заходу.
Пріоритетні напрями діяльності класного керівника
1.
Перебудова змісту виховання, ключовими
поняттями якого є людяність, милосердя, доброта, чесність, порядність.
2.
Гуманізація відносин, цілісність
виховного процесу.
4.
Організація виховання та згуртування
учнівського колективу.
5.
Організаційно-педегогічна діяльність
щодо забезпечення життєдіяльності класного колективу.
6.
Розвиток особистості, її творчого
потенціалу.
7.
Робота з батьками, індивідуальний вплив.
Зміст роботи класного керівника
·
Вивчення учнів.
·
Об’єднання учнів у колектив.
·
Співпраця з дитячими та молодіжними
організаціями.
·
Робота з батьками та громадськістю.
·
Співпраця з культурно-освітніми та
позакласними установами.
·
Співпраця із шкільним психологом.
·
Організація виховної діяльності:
правової, родинно-сімейної, національно-патріотичної, трудової, естетичної,
морально-етичної, екологічної, формування здорового способу життя, розвиток
пізнавальної активності.
·
Індивідуальна робота з учнями.
·
Співпраця з вчителями-предметниками щодо
дотримання єдиних педагогічних вимог у класі, у школі.
Пам’ятка щодо проведення виховних годин
Пам’ятка щодо проведення виховних годин
Мета проведення:
·
Вивчити індивідуальні особливості учнів
під час неформального спілкування.
·
Пізнати інтереси учнів, зрозуміти їхні
переживання та мотиви поведінки.
Форми проведення
·
Вільне спілкування вчителя з учнями.
·
Бесіди на заплановані теми.
·
Обговорення актуальних статей з газет.
·
Обговорення кінофільмів, книжок, вистав.
·
Зустріч із цікавими людьми.
·
Усні журнали.
·
Засідання.
·
Виступи учнівських лекторських груп.
·
Дискусії.
·
Години спілкування.
·
Екскурсії.
· Інформування учнів.
Виховні години проводяться один раз на тиждень у певний
день. Тематика спілкування з учнями заздалегідь планується, однак поточні події
у класі, школі, місті, державі можуть підказати тему незаплановану раніше.
Основні завдання класного керівника
·
Виховання високої моралі у підростаючого
покоління, формування в нього українського менталітету, традицій.
·
Створення необхідних умов для фізичного
розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
·
Духовно-моральне виховання.
·
Розвиток розумових і фізичних
здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного
дозвілля учнів.
·
Підготовка школярів до
господарсько-трудової діяльності.
·
Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних
позицій.
·
Гуманізація педагогічного процесу, демократизація
стосунків у колективі.
·
Врахування інтересів дітей.
·
Організація роботи з батьками.
Критерії ефективності виховної роботи
·
Рівень організованості класного колективу
(дисциплінованість, робота учнівського самоврядування).
·
Рівень навчальної мотивації учнів класу (динаміка
підвищення якості знань, ефективності роботи з учнями, які навчаються на
початковому рівні, активності учнів у позаурочній діяльності).
·
Різноманітність позаурочного життя класу.
·
Динаміка зростання рівня вихованості учнів.
·
Рівень розвитку класного колективу (згуртованість,
активність, ініціатив-ність, виховний вплив колективу, рівень розвитку
громадської думки).
·
Активність співпраці класу з класним керівником.
·
Зв’язок із сім’єю, участь батьків у виховному процесі.
·
Робота з проблемними учнями, надання педагогічної
підтримки на основі індивідуального підходу.
·
Захищеність та комфортність умов перебування вихованця у
класі, школі.
·
Високий рівень ефективності виховної роботи з класним
колективом.
·
Високий рівень розвитку творчої індивідуальності класного
керівника, наявність в нього авторської педагогічної технології.
·
Високий рівень володіння уміннями та навичками класного
керівника
·
( уміння поставити
мету, спланувати роботу, здійснити її, оцінити, про-аналізувати та зробити
висновки).
·
Активна співтворчість з класом.
·
Контакт з батьками, залучення їх до співпраці.
·
Володіння вмінням зацікавити вихованців власним
захопленням, орга-нізувати дозвілля.
·
Взаємний інтерес класного керівника та учнів один до
одного, повага учнів до класного керівника.
„Золоті” правила класного керівника.
1.
Учитель має бути особистістю, яка приваблює дітей.
2.
Учитель повинен викликати любов та повагу дітей до себе,
якщо він сам любить, поважає кожну дитину та спілкується з нею, у стосунках з
нею чесний і відвертий.
3.
Учитель має бути веселим і жартівливим.
4.
Учитель має раціонально використовувати свій час.
5.
Учитель має бути доброзичливим.
6.
Учитель має постійно вдосконалюватись, розширювати свій
кругозір.
7.
Гасло вчителя: „Пізнай самого себе і допоможи в цьому
своїм учням”.
8.
Учитель повинен реалізувати індивідуальний підхід до
дитини, вміти її вислухати.
9.
Учитель має створити колектив, у якому панують
доброзичливі стосунки.
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
|
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ця посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики класного керівника, затвердженої _________________________. Під час складання Інструкції враховано також рекомендації щодо організації служби охорони праці в загальноосвітньому закладі Міністерства освіти України, затверджені наказом Міністерства освіти.
1.2. Класний керівник призначається на посаду за згодою працівника і звільняється з неї директором школи, його обов’язки не можуть бути припинені до закінчення навчального року (крім виняткових випадків) .
1.3. Класний керівник повинен мати вищу чи середню спеціальну освіту (без вимог до стажу педагогічної роботи) , здійснює педагогічну діяльність , фізичний та психічний стан його здоров’я повинен дозволяти виконувати ці обов’язки.
1.4. Класний керівник підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з навчально - виховної (виховної) роботи.
1.5. У своїй діяльності класний керівник керується Конституцією і законодавством України, Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання учнівської молоді; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом і локальними правовими актами (в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, цією Інструкцією), трудовим договором (контрактом).
Класний керівник дотримується Конвенції про права дитини.
2. ФУНКЦІЇ
Основними напрямами діяльності класного керівника є:
2.1. Створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і формування особистості учнів.
2.2. Формування колективу класу.
3. ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ
Класний керівник виконує такі посадові обов’язки:
3.1. Працює з учнями закріпленого за ним класу.
3.2. Вивчає особистість кожного учня в класі, його нахили, інтереси.
3.3. Створює сприятливі мікросередовище і морально-психологічний клімат для кожного в класі.
3.4. Сприяє розвитку в учнів навичок спілкування, допомагає учням вирішувати проблеми, які виникають у спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками.
3.5. Спрямовує самовиховання і саморозвиток особистості учня, вносить необхідні корективи в систему його виховання.
3.6. Надає допомогу учням у навчальній діяльності, з’ясовує причини успішності, забезпечує їх усунення.
3.7. Сприяє здобуттю додаткової освіти учнями через систему гуртків, клубів, секцій, об’єднань, які організовуються в школі, закладах позашкільної освіти за місцем проживання.
3.8. Організовує життя колективу класу відповідно до вікових особливостей та інтересів учнів і вимог суспільства.
3.9. Спільно з органами учнівського самоврядування веде активну пропаганду здорового способу життя; проводить фізкультурно-масові, спортивні та інші заходи, які сприяють зміцненню здоров’я учнів у класі.
3.10. Веде у встановленому порядку документацію класу, контролює заповнення учнями щоденників і виставлення в них оцінок.
3.11. Підтримує постійний контракт з батьками учнів (особами, які їх замінюють).
3.12. Планує виховну роботу в класі.
3.13. Забезпечує дотримання правил безпеки життєдіяльності під час здійснення навчального процесу та проведення виховних заходів.
3.14. Оперативно інформує адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
3.15. Вносить пропозиції щодо покращення і оздоровлення умов здійснення навчального процесу, а також доводить до відома завідувача кабінету, дирекції школи інформацію про всі недоліки в забезпеченні освітнього процесу, які знижують працездатність учнів, негативно впливають на їхнє здоров’я. 3.16. Здійснює інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності під час виховних заходів з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів.
3.17. Організовує вивчення учнями правил охорони праці, правил вуличного руху, поведінки в побуті, на воді тощо.
3.18. Бере участь у роботі педагогічної ради школи.
3.19. Проходить періодичні медичні обстеження.
3.20. Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у діяльності методичних об’єднань та інших формах методичної роботи.
3.21. Дотримується етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу педагога.
3.22. Створює умови для розвитку обдарованих дітей.
3.23. Веде роботу по профілактиці правопорушень серед учнів класу.
4. ПРАВА
Класний керівник має право на:
4.1. Участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи.
4.2. Захист професійної честі й гідності.
4.3. Ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень.
4.4. Захист своїх інтересів самостійно і/чи чи тез представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
4.5. Конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.
4.6. Вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників.
4.7. Регулярне підвищення своєї кваліфікації.
4.8. Проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
4.9. Надання учням під час занять і перерв обов’язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановлених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку.
4.10. Внесення пропозицій до адміністрації, педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів та їх соціальний захист.
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
5.1. Класний керівник несе відповідальність за життя і здоров’я учнів класу під час заходів які він проводить, а також за дотримання їхніх прав і свобод відповідно до законодавства України.
5.2.За невиконання чи незалежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов’язків, визначених цією інструкцією, класний керівник несе дисциплінарну відповідальність у порядку, передбаченому трудовим законодавством. 5.3.За застосування в тому числі одноразове, методів виховання, пов’язаних із фізичним і/чи психічним насиллям над особистістю учня, а також споєння іншого аморального вчинку класний керівник може бути звільнений з посади відповідно до трудового законодавства і Закону України “Про освіту”.
5.4. За навмисно завдані школі чи учасникам навчального процесу у зв’язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків збитки класний керівник несе матеріальну відповідальність у порядку, визначеному трудовим чи цивільним законодавством.
6. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ (ЗВ’ЯЗКИ ЗА ПОСАДОЮ)
Класний керівник: 6.1. Працює за графіком складеним і затвердженим директором школи.
6.2. Самостійно планує свою роботу на навчальний рік і навчальну чверть. План роботи затверджується заступником директора школи з виховної роботи.
6.3. Подає заступнику директора школи з виховної роботи письмовий звіт про свою діяльність після закінчення навчальної чверті.
6.4. Отримує від директора школи і його заступників інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документами.
6.5. Працює в тісній взаємодії з учителями, батьками учнів (особами, що їх замінюють); систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий